Інноваційна діяльність педагогів

Вихователь: Бушуляк Альона Анатолівна

Технологія «Чудеса на піску».
Автор – Т.М.Грабенко, Т.Д. Зінкевич-Євстигнєєва

Ранній вік, середній вік, передшкільний вік

     Принцип “Терапії піском” був запропонований ще Карлом Густавом Юнгом, чудовим психотерапевтом, засновником аналітичної терапії. Пісок складається з дрібних крупинок, які тільки при з’єднанні утворюють улюблену нами пісочну масу.

     Педагог часто використовує цю технологію у своїй роботі, зокрема на заняттях “Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі, ліпленні, малюванні та під час ігрової діяльності (під наглядом вихователя). Діти залюбки виконують цікаві завдання, розвивають дрібну моторику рук та закріплюють вивчене раніше.

Вихователь: Саїн Ірина Вікторівна

Технологія: Використання педагогіки М. Монтессорі у вихованні дітей раннього віку.

Ранній вік

     Виховання за системою М.Монтессорі відбувається природнім шляхом через моторну, сенсорну та інтелектуальну активізаці.
Перші положення цієї системи базувалися на спостереженнях за поведінкою дитини.

     М.Монтессорі підкреслювала: “Наша мета у вихованні маленької дитини-це сприяти будівництву інтелектуально, емоційно та фізично розвиненої особистості, та розкриття її внутрішнього потенціалу”.

Вихователь: Яцушкевич Галина Іванівна

Технологія: Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання.
Автор – Л. Шульга.

     Малювання – благодатна діяльність для виховання почуттів. Головним завдання зображувальної діяльності є виховання естетичних почуттів та розвиток творчих здібностей. У своїй роботі я використовую одну умову для успіху – творчу атмосферу на занятті з малювання. Адже, тільки розкута дитина здатна глибоко відчути і передати свої почуття.

Середній вік, передшкільний вік

Технологія: Технологія «Чудеса на піску».
Автор – Т.М.Грабенко, Т.Д. Зінкевич-Євстигнєєва

Ранній вік, середній вік, передшкільний вік

     Ігри з піском є ефективним засобом всебічного розвитку дітей у цілому і творчих здібностей зокрема, вони надають дітям змогу відчути себе впевненими і вмілими. Діти створюють щось нове, не бояться ламати старе, змінювати його. Ігри з піском позитивно впливають на емоційне благополуччя дітей.

Вихователь: Філіпенкова Віра Василівна

Технологія: Використання ейдетики для всебічного розвитку особистості.
Автор – О.Пащенко

Молодший передшкільний вік

 

     Вихователь у своїй роботі використовує методику Ейдетику ,як засіб для всебічного розвитку особистості.
     Ігри та вправи з ейдетики зорієнтовані на індивідуальний підхід до малюка та забезпечують реалізацію освітніх завдань відповідно до Базового компонента. Ейдетичні прийоми спрямовані на формування пізнавальної активнос.ті і розвиток інтелектуальних здібностей у дошкільнят,що пококращує результативність освітньо-виховного процесу. В своїй роботі я використовую образи та образні ситуації,які розвивають у дитини пам ять,творче мислення,уяву.

Вихователь: Яшан Людмила Андріївна

Технологія: Мнемотехніка

Молодший передшкільний вік

    Вихователь вивчає вірші з дітьми за допомогою мнемотехніки. Вважає, що за допомогою яскравих мнемотаблиць вихователь швидко вивчить з дітьми вірш. Запам’ятовування буде невимушеним, адже використані яскраві картинки за змістом.

Вихователь: Фруцька Олена Миколаївна

Технологія: Коректурні таблиці                                                         Автор – Н. Гавриш.

Старший передшкільний вік

     Коректурні таблиці використовуються не лише для пізнавальних, інтелектуальних ,мовно-мовлиннєвих завдань, а й для вдосконалення математичних умінь (полічити,установити послідовність,порівняти,визначити форму), закріплення орієнтування у просторі (“перед”,”між”,”вище”,”нижче”).

Вихователь: Іванюк Оксана Віталіївна

Технологія: Використання педагогічної спадщини Василя Сухомлинського у роботі з дітьми.
Автор – В.Сухомлинський.

Старший, молодший передшкільний вік

     В свою роботу із дошкільнятами впроваджую педагогічну спадщину В.О. Сухомлинського, яка є багатоплановою, високогуманною та демократичною і яка органічно поєднує класичну і народну педагогіку. Формую у дітей почуття добра, людяності, співчуття, справедливості, любові.

    Провідні ідеї В.О. Сухомлинського викликають бажання їх наслідувати та вчать дітей бачити, розуміти, відчувати серцем людей.

     «Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості».
     «Краса природи відіграє велику роль у вихованні духовного благородства. Вона виховує в душі дитини здатність відчувати, сприймати тонкощі, відтінки речей, явищ…»                                                                                                                                     В.О.Сухомлинський

 

Вихователь: Угорська Наталя Григорівна

Технологія: Технологія розвитку творчої особистості Г.Альтшуллера. Теорія розв язання винахідницьких завдань.
Автор –
Г. Альтшуллер 

Середній передшкільний вік

     ТРВЗ-педагогіка, як наукове і педагогічне спрямування, сформувалося наприкінці 80-х років. В її основу була покладена теорія рішення винахідницьких завдань (ТРВЗ) Г. С. Альтшуллера.
     ТРВЗ-педагогіка ставить за мету формування сильного мислення та виховання творчої особистості, підготовленої до вирішення складних проблем у різних галузях діяльності. Її відмінність від відомих засобів проблемного навчання – у використанні світового досвіду, накопиченого в області створення методів вирішення винахідницьких завдань. Звичайно, цей досвід перероблений і узгоджений з цілями педагогіки.
     Особливістю роботи з кожною віковою групою є вибір об’єктів винахідницької діяльності, відповідних віку.
     Принципи побудови занять з ТРВЗ з дошкільнятами:
– Мінімум повідомлення інформації, максимум міркувань;
– Оптимальна форма організації обговорення проблемних ситуацій – мозковий штурм;
– Системний підхід (все в світі взаємопов’язане, і будь-яке явище має розглядатися в розвитку);
– Включення в процесі пізнання всіх доступних для дитини розумових операцій і засобів сприйняття (аналізаторів, причинно-наслідкових висновків і висновків, зроблених самостійно; предметно-схематичною наочності);
– Обов’язкова активізація творчої уяви.
     На фото – приклад застосування ТРВЗ дошкільнятами: є декілька шматків тканини, знайти цікаве застосування для ігор. Гадаю, малята дуже цікаво справились із цим завданням. Тут і дизайнерський одяг, і палатка для усамітнення, і покривало для ляльок тощо.

 

Вихователь: Шутак Ганна Миколаївна

Технологія: Логічні блоки Дьєнеша.

Автор – Золтан Пал Дьєнеш

Середній передшкільний вік

     Одним із найважливіших завдань виховання маленької дитини – це розвиток його розуму, формування таких розумових умінь і навичок, які дозволять з легкістю опановувати нове. Одним із найбільш ефективних посібників для розвитку логічного мислення є логічні блоки. 

     За допомогою логічних блоків діти ознайомлюються із кольором, формою, розміром, товщиною об’єктів. Формують елементарні математичні поняття. Розвивають уяву, фантазію, творчі здібності, здатність до моделювання та конструювання. Вчаться виділяти ознаки предмета, називати їх, пояснювати схожість та відмінність об’єктів.